Iako je posljednjih godina itekako aktivna ova umjetnica, bilo sama, bilo sa svojim umjetničkim partnerom Milanom Božićem, ovo mi je njezin najdraži rad u posljednjem desetljeću.
Od 12. do 15. rujna traje Vienna Contemporary umjetnički sajam, najvažniji te vrste u Beču, u kojemu se predstavljaju mnoge galerije. Jedna od njih je Galerie Michaela Stock, koja i inače predstavlja neke od najpoznatijih umjetnika iz Hrvatske, često s njima surađuju. Kada smo razgovarale vlasnica ove galerije i ja, a bilo je to prije pet godina, među ostalim mi je rekla: “Iako udaljenost od Beča do Zagreba iznosi samo nešto više od tri stotine kilometara, smatram da u Austriji još uvijek nisu dovoljno poznate pozicije hrvatske suvremene umjetnosti. Hrvatska kuhinja je poznata, na godišnji odmor se ide u Hrvatsku, ali hrvatska suvremena umjetnost je prilično nepoznata ovdje”. Tada mi je rekla i koja je vrsta umjetnika najviše privlači: “Očito je ono što ih ujedinjuje: svi su performans umjetnici radikalnog i destruktivnog izričaja. Svaki od njih posjeduje snažan stil i osobnost”., prenosi jutarnji
Među nabrojanima je bila i Vlasta Delimar, koja će sada, u okviru ove galerije, a na navedenom sajmu izvesti rad “Pravo na orgazam nakon šezdesete”, u kojemu, najavljuju, podcrtava važnost seksualnosti u kasnijim godinama, izaziva predrasude koje okružuju žene u zrelijoj dobi, i progovara o tome da je seksualnost temeljno ljudsko pravo, neovisno o godinama.
Kada sam razgovarala s ovom umjetnicom, nakon performansa, izvedenog prvo u Beču, potom u Zagrebu, reakcije na ovaj rad nisu jenjavale. Tada mi je umjetnica rekla. “Prvo sam izvela performans u Beču, u izlogu dućana second hand vintage Nostalgiche mode, potom u sklopu Queer festivala u izlogu Galerije Mala, nakon čega je i tiskana knjiga s tekstom Andreja Mirceva. Reakcije na ovaj performans izveden u Zagrebu su zabrinjavajuće jer već dugo nije pokazano prema jednoj umjetnici toliko neznanja, netolerancije, mržnje, a posebno od žena. Ponovno se moramo pitati kakvo smo to društvo stvorili”.
Podsjetimo, tada je umjetnica stajala u izlogu galerije Mala na Trgu Bana Jelačića s natpisom “Pravo na orgazam nakon 60”, nakon čega su uslijedile brojne reakcije.
Iako je posljednjih godina itekako aktivna ova umjetnica, bilo sama, bilo sa svojim umjetničkim partnerom Milanom Božićem, ovo mi je njezin najdraži rad u posljednjem desetljeću. Na upečatljiv je način izvela temu o kojoj je potrebno puno više u javnosti govoriti.
Ako je riječ o djelima koja su zajedno izveli, onda je to svakako kada su obojenih tijela Vlaste Delimar (plavo) i Milan Božića (roza) stajali spred oštećenih kuća, ponašali se kao potencijalne skulpture uz trenutno stanje i odnos spram oštećenih građevina zbog potresa u Zagrebu. Živa tijela skulpture poistovjetila su se s oštećenim kućama koje su do trenutka oštećenja, kako govori ova umjetnica, “trebale biti kao slika univerzuma koji je brutalno poremećen. Prisustvo živih tijela skulptura oštećenim kućama prenosilo je svoju energiju kao pokušaj revitalizacije i obnove”.