Site icon Hrvatska uživo

Vatikan priznao plodove Međugorja, nije proglašena nadnaravnost.

Image by Hans Rohmann from Pixabay

Vatikan potaknuo vjernike da hodočaste zbog Marije, a ne radi susreta s vidiocima

Sveta Stolica priznala je brojne pozitivne plodove koji se događaju u Međugorju, svjetski poznatome hodočasničkome mjestu u BiH, ali nije dala svoj stav o nadnaravnosti fenomena koji se vezuje uz tvrdnje vidjelaca da im se tamo ukazuje Gospa i šalje poruke.

U tekstu kojega je objavio Vatican News portal Svete Stolice, navodi se kako dokument Dikasterija za nauk vjere kojega je odobrio papa Franjo ne govori o nadnaravnosti, ali priznaje obilne duhovne plodove vezane za župu-svetište Kraljice mira te daje uglavnom pozitivno mišljenje o porukama uz nekoliko pojašnjenja.

U Noti o duhovnom iskustvu vezanom za Međugorje koju je potpisao kardinal Víctor Manuel Fernández, pročelnik Dikasterija za nauk vjere, navodi se da pozitivna ocjena većine međugorskih poruka “ne podrazumijeva proglašenje izravnoga nadnaravnog podrijetla”.

Pa ipak prepoznaje se vrijednost duhovnih plodova povezanih s međugorskim iskustvom, ovlašćujući vjernike da ga se pridržavaju budući da su se “dogodili brojni pozitivni plodovi i nisu se među Božjim narodom proširili nikakvi negativni ili rizični učinci”.

Dodaje se kako su mjesta vezana uz međugorski fenomen odredišta hodočašća iz cijeloga svijeta. Pozitivni se plodovi očituju ponajviše kao promicanje zdrave prakse života vjere u skladu s tradicijom Crkve. Dogodila su se “brojna obraćenja” ljudi koji su otkrili ili ponovno otkrili vjeru; povratak ispovijedi i sakramentalnoj pričesti, brojna zvanja, “brojna pomirenja supružnika i obnove bračnoga i obiteljskoga života”.

Zabilježena su i “vrlo brojna ozdravljenja”. Vatican News dodaje kako Nota Dikasterija koju je službeno odobrio i papa Franjo razmatra i glavne aspekte poruka, počevši od poruke mira shvaćenoga ne samo kao odsutnost rata nego i u duhovnom, obiteljskom i društvenom smislu najoriginalniji naslov koji Gospa sebi pripisuje je, naime, ‘Kraljica mira’. “Taj se aspekt bolje razumije u ekumenskom i međureligijskom kontekstu Bosne i Hercegovine, obilježenom strašnim ratom s jakim religijskim elementima, dodaje se, a navodi Vatican News.

Vatikan potaknuo vjernike da hodočaste zbog Marije, a ne radi susreta s vidiocima



Dokumentom se upozorava i na lažne proroke i navode takve poruke. Oni koji daju katastrofična predviđanja lažni su proroci.Vatican News navodi kako ovo tumačenje ne podrazumijeva proglašenje nadnaravnosti, i podsjećaj da nitko nije obvezan vjerovati u to, nihil obstat (nema zapreka) koje je izdao mostarski biskup u dogovoru sa Svetom Stolicom upućuje da vjernici “mogu putem tog duhovnog prijedloga dobiti pozitivan poticaj za svoj kršćanski život te dopušta javno štovanje”.

Dikasterij na kraju potiče one koji idu u Međugorje “da prihvate kako se na hodočašće ne ide radi susreta s navodnim vidiocima, nego radi susreta s Marijom, Kraljicom mira”. Međugorski fenomen vezuje se uz tvrdnje šestero vidjelaca da im se od 1981. godine u tome hercegovačkome mjestu ukazuje Gospa i šalje poruke mira zbog čega se i naziva Kraljicom mira. Sveta Stolica utemeljila je posebno povjerenstvo koje je svoje izvješće o međugorskome fenomenu dostavilo papi Franji. U međuvremenu je imenovan i posebni Papin izaslanik koji je zadužen za ovu župu. Od početka fenomena do danas Međugorje je posjetilo 50 milijuna hodočasnika.

Šest razina stupnjevanja fenomena, ključna uloga biskupa

U posljednjih 50 godina priznata je nadnaravnost samo šest fenomena. Posljednji dokument Dikasterija za nauk vjere tiče se upravo te teme, a zove se “Norme za postupanje u razlučivanju navodnih nadnaravnih ukazanja”. Nove norme pomiču fokus s nadnaravnosti na pastoralne plodove.

Kardinal Manuel Fernandez, prefekt Dikasterija za nauk vjere rekao je na predstavljanju dokumenta kako nadnaravni fenomeni nisu crno-bijeli te da se znalo kroz povijest utvrditi kako su vidjelice lagale ili da je analizom utvrđena neautentičnost navodnih Isusovih ili Marijinih suza ili krvi.

Nove norme propisuju šest razina stupnjevanja fenomena, od prve kojim se utvrđuje kako nije izražena sigurnost o nadnaravnoj autentičnosti fenomena, ali da nema kritičnih aspekata, do pete razine prema kojoj biskup može zabraniti štovanje i posljednje, šeste razine u kojem se utvrđuje nepostojanje nadnaravnosti., piše HRT

Exit mobile version